Poradnik interesanta - Urząd Stanu Cywilnego i Działalność Gospodarcza

Rejestracja małżeństw, zaświadczenia do Kościoła

Miejsce załatwienia sprawy

Referat ds. obywatelskich i USC
Pokój nr 3
tel. (81) 883 40 27 wew. 20

Wymagane dokumenty

  1. Dwa dowody osobiste.
  2. Odpisy aktów urodzeń.
  3. Odpis aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie (jeżeli rozwiedziony).
  4. Odpis aktu zgonu (jeżeli wdowa lub wdowiec).

Opłaty

Opłata za sporządzenie aktu małżeństwa - 84 zł.

Termin załatwienia sprawy

Akt małżeństwa sporządza się niezwłocznie po ślubie cywilnym i w terminie do 4 dni po ślubie zawartym w formie wyznaniowej. Małżonkowie otrzymują odpisy w dniu zawarcia małżeństwa cywilnego i w terminie do 4 dni po ślubie zawartym w formie wyznaniowej.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688 z późn. zm.)

Uwagi

Osoby zamierzające zawrzeć związek małżeński powinny na co najmniej miesiąc przed planowanym terminem ślubu zgłosić się osobiście do USC.

Zaświadczenie do ślubu konkordatowego ważne jest 3 miesiące od dnia wystawienia.

Informacja o publikacji dokumentu
Ostatnio modyfikował: Jarosław Michna
Data ostatniej modyfikacji: 2018-03-28 12:15:07
Opublikował: Jarosław Michna
Data publikacji: 2013-08-12 15:24:25
Odsłon: 4165
Dziennik zmian

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w

  Akceptuję politykę cookies.