INFORMACJA o pracy Wójta między sesjami Rady Gminy

INFORMACJA o pracy Wójta między sesjami Rady Gminy (12.09.2024 r. – 15.11.2024 r.)

Od ostatniej sesji zwyczajnej (12 września 2024 r.) podjęto następujące działania:

  • Przygotowane zostały projekty uchwał i materiały na dzisiejszą sesję.
  • Wydane zostało 10 zarządzeń. Dotyczyły spraw finansowych, przetargów, gospodarki gruntami i organizacyjnych.
  • Przeprowadzono postępowanie o udzielenie zamówienia na dostawę oleju opałowego dla jednostek organizacyjnych Gminy Baranów w sezonie grzewczym 2024/2025. Wpłynęły 3 oferty w szacunkowej cenie od 219 186,00 zł do 227 820,60 zł. Wybrana została najtańsza oferta złożona przez firmę TERM-OIL Sp. z o.o. z Radomia. Umowa została podpisana w dniu 7 października 2024 r.
  • Przeprowadzono postępowanie w formie zapytania cenowego na opracowanie projektów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części terenów na obszarze gminy Baranów. Wpłynęły 2 oferty w cenie 104 900,00 zł i 105 000,00 zł. Wybrana została oferta najtańsza złożona przez firmę EKO-PLAN z Lublina. Umowa została podpisana w dniu 5 października br.
  • Przeprowadzono postępowanie o udzielenie zamówienia na Dostawę i montaż urządzeń i oprogramowania w ramach zadania „Cyberbezpieczeństwo w Gminie Baranów”. Wpłynęły 2 oferty w cenie 237 900,00 zł i 248 000,00 zł. Wybrana została najtańsza oferta złożona przez firmę NBIT Jarosław Jenczmionka z Gliwic. Umowa została podpisana w dniu 16 października 2024 r.
  • W trakcie jest postępowanie o udzielenie zamówienia na zadanie Rozwój usług elektronicznych oraz wzmocnienie stopnia cyfryzacji urzędów w gminach subregionu puławskiego w Gminie Baranów. Na część 1 „Uruchomienie e-usług dla mieszkańców” wpłynęła 1 oferta w cenie 728.775,00 zł. Oferta została odrzucona ze względów formalnych i na dzień 22 listopada 2024 r. został ogłoszony ponowny przetarg. Na część 2 – Dostawa sprzętu informatycznego wpłynęły 2 oferty w cenie 136.038,00 zł i 146.700,50 zł. Trwa ocena ofert.
  • Zakończona została realizacja zadania „Wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich oraz robót budowlanych w zespole kościelnym pw. św. Jana Chrzciciela w Baranowie” obejmującego remont muru kościelnego oraz renowację 4 mens ołtarzowych i jednego konfesjonału. W dniu 31 października 2024 r. odbył się odbiór końcowy z udziałem przedstawicieli Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Prace zostały odebrane i na tej podstawie Parafia wystąpiła do Gminy o przekazanie dotacji w kwocie 1.007.470,59 zł na pokrycie kosztów wykonania prac (remont muru – 818.970,29 zł; nadzór inwestorski – 10.400,00 zł oraz renowacja mens i konfesjonału – 178.100,30 zł). W dniu 4 listopada br. Gmina wystąpiła do Banku Gospodarstwa Krajowego o przekazanie dofinansowania w kwocie 987.321,17 zł, kwota 20.149,42 zł będzie pochodziła ze środków własnych Gminy.
  • Na finiszu jest realizacja zadania Przebudowa dróg gminnych na obszarze gminy Baranów -etap I, obejmującego przebudowę 17 odcinków dróg o łącznej długości 14,3 km. Jako ostatnia jest realizowana jeszcze ul. Wschodnia. Pozostają jeszcze prace wykończeniowe i poprawkowe. Termin końcowy to 25 listopada 2024 r. Wartość całości robót budowlanych to 9.635.386,99 zł. Wykonawcą jest firma TRANS-BRUK z Anielowa.
  • W dniu 10 października 2024 odbył się odbiór częściowy zadania Rozbudowa mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków w Baranowie wraz z modernizacją istniejących przepompowni ścieków. Odbiór dotyczył modernizacji przepompowni ścieków. Zostały zafakturowane i opłacone roboty budowlane w kwocie 2.116.120,00 zł brutto. Wartość całkowita robót budowlanych wynosi 8.236.000,00 zł brutto w tym udział własny Gminy – 2.344.500,00 zł i środki zewnętrzne z Rządowego Funduszu Polski Ład – Program Inwestycji Strategicznych - 5.891.500,00 zł. Termin zakończenia inwestycji do dnia 6 grudnia 2025 r. Wykonawcą jest firma ALTERECO Sp. z o.o. z Iwierzyc.
  • W dniu 31 października odbył się odbiór częściowy zadania pod nazwą „Przebudowa dróg na obszarze Gminy Baranów - etap II”. Zadanie obejmuje 13 odcinków dróg o łącznej długości 3,807 km. Wykonano większość prac w obrębie ulic Puławska, Zielona, Spółdzielcza, Cicha, Krótka i Szkolna (wraz z kanalizacją deszczową) w Baranowie oraz dwie drogi w Czołnie. Obecnie Wykonawca zafakturował prace o wartości 3.277.937,36 zł oraz inspektor nadzoru – 29.958.00 zł. Gmina wystąpiła do Banku Gospodarstwa Krajowego o przekazanie na ten cel środków z Rządowego Programu Polski Ład – Program Inwestycji Strategicznych. Płatność wykonawcom nastąpi po otrzymaniu tych środków. Wcześniej, w miesiącu sierpniu, Gmina opłaciła fakturę na kwotę 348.199,52 zł jako udział własny w kosztach zadania (5%). Na przyszły rok pozostały do wykonania ulice Piaskowa, Cmentarna, Buźniczna z odcinkiem Długiej oraz droga do Wieprza i do oczyszczalni. Umowny termin zakończenia - 23 lipca 2025 r. Dla przypomnienia wykonawcą jest PRD Lubartów SA a wartość robót budowlanych 6.904.074,24 zł.
  • W dniu 4 listopada br. została podpisana umowa z Zarządem Województwa Lubelskiego na dofinansowanie ze środków unijnych projektu pod nazwą Przebudowa zbiornika retencyjnego w miejscowości Śniadówka. Kwota dotacji wynosi 500.000,00 zł. Szacowany koszt całej inwestycji – 688.999,62 zł. Aby otrzymać dofinansowanie inwestycja musi być zrealizowana do czerwca przyszłego roku.
  • 6 listopada 2024 r. ogłoszono przetarg na „Wykonanie dokumentacji projektowej na rozbudowę drogi gminnej nr 107419L w miejscowości Łukawica” wraz z uzyskaniem ostatecznych decyzji i innych dokumentów zezwalających na rozpoczęcie robót budowlanych - łączna długość ok. 1,54 km. Termin składania ofert upływa 19 listopada o godz. 12.00.
  • W dniu 12 listopada 2024 r. ogłoszone zostało postępowanie na wybór dostawcy samochodu osobowo-ciężarowego dla Gminy Baranów, tzw. „brygadówka” z kabiną minimum sześcioosobową i zabudową skrzyniową. Samochód ma być fabrycznie nowy, wyprodukowany w roku 2024; dopuszczalna masa całkowita 3,5 t; ładowność skrzyni ładunkowej - minimum 1000 kg, silnik wysokoprężny o mocy minimum 130KM. Termin składania ofert upływa 22 listopada o godz. 12.00.
  • W dniu 13 listopada 2024 r. ogłoszone zostało postępowanie na wybór wykonawcy zadania pod nazwą „Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Baranów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz z punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych”. Termin składania ofert upływa 25 listopada o godz. 12.00.
  • 11 października w Zespole Szkolno-Przedszkolnym odbyły się uroczystości z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Odbyło się uroczyste pasowania na ucznia dla uczniów klas pierwszych. Wyróżniający się nauczyciele otrzymali nagrody Wójta Gminy i Dyrektora szkoły. Nagrody Wójta w tym roku otrzymali - Marzanna Wojtaś, Aneta Karczmarz, Anna Lenartowicz i Monika Sikora.
  • 7 listopada 2024 r. w Puławskim Ośrodku Kultury „Dom Chemika” odbył się XXIV Powiatowy Dzień Kultury. Wręczone zostały wyróżnienia dla lokalnych artystów i twórców. Z naszej Gminy wyróżnieni zostali Zespół Śpiewaczy „Kaolinki” oraz Panie Janina Grzelak z KGW Czołna i Joanna Olszak z KGH Huta.
  • W dniu 11 listopada obchodziliśmy uroczyście Narodowe Święto Niepodległości. W tym roku było ono połączone z 480 rocznicą założenia miasta Baranów. Uroczystości rozpoczęły się mszą św. w kościele parafialnym pw. św. Jana Chrzciciela odprawioną przez ks. Proboszcza Andrzeja Maleszyka. Po mszy zgromadzeni mogli obejrzeć i posłuchać programu artystycznego w wykonaniu chóru „Pokolenie” oraz uczniów Szkoły Podstawowe im. Powstańców Styczniowych w Baranowie. Następnie uczestnicy uroczystości udali się pod Pomnik Niepodległości, gdzie po wciągnięciu flagi na maszt i odśpiewaniu hymnu państwowego, złożono wiązanki i zapalono znicze. Uroczystości zakończył pokaz filmu dotyczącego historii Baranowa w Gminnym Centrum Kultury.
  • 13 listopada 2024 r. zostało w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy opublikowane ogłoszenie o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części terenów na obszarze gminy Baranów. Zainteresowani mogą składać wnioski do tego planu w nieprzekraczalny terminie do 6 grudnia 2025 r. Wnioski można składać do Urzędu w formie papierowej lub elektronicznej. Wnioski należy składać na formularzu, którego wzór jest zamieszczony w BIP w zakładce „Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne”.
  • W dniu 14 listopada 2024 r. wydane zostało zarządzenie o przyjęciu projektu budżetu na 2025 r. W tym samym dniu projekt został dostarczony do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Lublinie, a dzisiaj zostanie przekazany Państwu radnym w wersji elektronicznej i papierowej. Projekt zakłada dochody w wysokości 30.716.473,80 zł a wydatki w kwocie – 30.881.473,80 zł. Wydatki majątkowe zaplanowano w kwocie 9.214.946,00 zł.
Informacja o publikacji dokumentu
Ostatnio modyfikował: Wojciech Szewczyk
Data ostatniej modyfikacji: 2024-11-21 07:57:17
Opublikował: Wojciech Szewczyk
Data publikacji: 2024-11-21 07:57:17
Odsłon: 76
Dziennik zmian

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w

  Akceptuję politykę cookies.